mgr Dorota Pufund - oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, terapeuta pedagogiczny, terapeuta integracji sensorycznej, filolog polski.
W Poradni specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci z trudnościami rozwojowymi: z opóźnionym rozwojem psychoruchowym, niepełnosprawnością, z autyzmem oraz w zakresie zaburzeń samoregulacji i integracji sensorycznej. Prowadzi terapie indywidualne oraz konsultacje dla rodziców.
Doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując jako nauczyciel-terapeuta w przedszkolach, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju, terapeuta pedagogiczny oraz rewalidator w szkole podstawowej. Na co dzień pracuje z rodzicami oraz ich pociechami jako pedagog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 w Bydgoszczy.
WYKSZTAŁCENIE:
- Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Wydział Humanistyczny, stacjonarne studia drugiego stopnia, filologia polska spec. nauczycielska
- Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Wydział Humanistyczny, stacjonarne studia pierwszego stopnia, filologia polska spec. nauczycielska, spec. dodatkowa – informacja naukowa
- Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych, studia podyplomowe: oligofrenopedagogika z podstawami pracy w klasie integracyjnej
- Uniwersytet Gdański, Wydział Nauk Społecznych, studia podyplomowe: pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
- Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, Wydział Nauk Społecznych, studia podyplomowe: surdopedagogika i tyflopedagogika
- Centrum Edukacji Nauczycieli Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Bydgoszczy – kurs kwalifikacyjny: terapia pedagogiczna
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
- Pedagog - Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „SENSO” od 2014r.
- Pedagog - Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 od 2014 r.
- Wykładowca (studia podyplomowe, m.in.: integracja sensoryczna, wczesne wspomaganie rozwoju, edukacja i terapia osób z autyzmem) - SKK
- Nauczyciel-rewalidator w NSP nr 1 w Bydgoszczy;
- Nauczyciel-terapeuta: Niepubliczne Przedszkole „Bajka”, ,,Dziecięcy Świat Montessori”, Niepubliczne Przedszkole Terapeutyczne ,,Mały Książę”;
- Terapeuta w środowisku – DPS „Słoneczko”;
KURSY, SZKOLENIA, WARSZTATY:
- Terapia integracji sensorycznej dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, w tym z ADHD,Pilar Blázquez Ballesteros, KPSW, Bydgoszcz 2017;
- Autyzm – jak organizować i prowadzić sesje terapeutyczne zaburzonych procesów sensorycznych, Pilar Blázquez Ballesteros, KPSW, Bydgoszcz 2017;
- KORP - Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego - narzędzie diagnostyczne, Gdańsk 2017;
- Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju. Elementy diagnozy i terapii dziecka 0 - 36 m. ż. ®, PSTIS, Warszawa 2017;
- Screeningowy audiometr tonalny z testami centralnymi SAT-II, PTPiP Warszawa 2017 r.
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa, Fundacja Promyk Słońca, Wrocław 2016 r.
- Wady wzroku w orzecznictwie i dysleksji rozwojowej, Centrum Dobrego Widzenia Orto-Optica, Kraków 2016 r.
- Certyfikat terapeuty integracji sensorycznej (kwalifikacje do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej) - Kurs integracji sensorycznej II stopnia, PSTIS, Warszawa 2015 r.
- Bateria metod diagnozy rozwoju psychoruchowego dzieci 5 i 6 – letnich, Centrum Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej w Gdańsku, Gdańsk 2015r.
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, Gdańsk 2015 r.
- Certyfikat nauczyciela-terapeuty dziecka z autyzmem – cykl szkoleniowy oraz staż praktyczny w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Poznaniu, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, Gdańsk 2015 r.
- Stymulacja mechanizmów poznawczych warunkujących rozwój mowy, WIR, Bydgoszcz 2014 r.
- Neurobiologiczne Podstawy Integracji Sensorycznej, PSTIS, Warszawa 2014 r.
- Picture Exchange Communication System (PECS) – poziom 1, Bydgoszcz 2014r.
- Nowoczesne narzędzia w diagnozie indywidualnej dzieci - Test Umiejętności na Starcie Szkolnym, Test Pamięci Roboczej – Instytut Badań Edukacyjnych, Toruń 2014 r.
- Diagnoza i ocena funkcjonowania dzieci z deficytami rozwoju do 12 roku życia, w oparciu o Profil Psychoedukacyjny PEP-R – Centrum Terapii „Egeo”, Bydgoszcz 2014 r.
- Metoda Knillów – Educo. Centrum Szkoleń, Gdańsk 2014 r.
- Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami dzieci z zaburzeniami rozwojowymi - Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, Gdańsk 2013 r.
- Stymulacja rozwoju dziecka z zastosowaniem metody Weroniki Sherborne, KP CEN w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2013 r.
- Rozwijanie mowy u dzieci z zaburzeniem autystycznym - Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, Gdańsk 2013 r.
- III-stopniowy kurs terapii behawioralnej dzieci z autyzmem – Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku, Gdańsk 2013r.
- Kurs elementarny, średnio-zaawansowany, zaawansowany z Systemu Językowo-Migowego, PZG w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2012-2013;
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem cz. 1, Fundacja Synapsis w Warszawie, Warszawa 2013 r.
- Arteterapia jako jedna z form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka –CDN TWP wBydgoszczy, Bydgoszcz 2013 r.
- Wykorzystanie bajki i relaksacji w pracy z dzieckiem, SET, Bydgoszcz 2012 r.
- Program Rozwoju i Komunikacji MAKATON – kurs podstawowy, Gdynia 2012 r.
- Szkolenie z Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania, Centrum Terapii Dobra Mowa, Bydgoszcz 2012r.
- Tyflowarsztaty – pismo dla niewidomych i alfabet Braille'a, Dni Kulturoznawcy 2012 r. UKW w Bydgoszczy
- Certyfikat ukończenia warsztatów glottodydaktycznych w ramach międzynarodowego projektu „Istnieć w kulturze – Istnieć w kulturach…”, Bydgoszcz 2012 r.
|