mgr Kinga Czajewska – pedagog
Absolwentka studiów magisterskich na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Z wykształcenia pedagog, terapeuta, trener. Prowadzi diagnozę dziecka i jego rodziny, terapię grupową i indywidualną dla dziecka, a także warsztaty i konsultacje dla rodziców.
Współpracuje z przedszkolami oraz szkołami podstawowymi na terenie Bydgoszczy.
Wykształcenie:
- studia magisterskie - Uniwersytet im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Wydział: Pedagogika i Psychologia, Kierunek: Edukacja przedszkolna i terapia dziecka (2001-2006)
- studia podyplomowe „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wczesna interwencja” Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy (2010-2011)
- studia podyplomowe „Akademia Trenera Biznesu” Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu (2015-2016)
Doświadczenie zawodowe:
- od 2013r. pedagog Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Senso” w Osielsku (diagnoza i terapia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, prowadzenie indywidualnej terapii pedagogicznej oraz zajęć grupowych dla dzieci),
- od 2006r. pedagog w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Bydgoszczy - stopień nauczyciela dyplomowanego (diagnoza i terapia dzieci w wieku przedszkolnym, prowadzenie indywidualnej terapii pedagogicznej oraz zajęć grupowych dla dzieci, a także warsztatów i konsultacji dla rodziców),
- od 2015r. do 2016r. pedagog w Przedszkolu nr 34 w Bydgoszczy (realizacja zajęć rewalidacyjnych z dzieckiem z Zespołem Aspergera).
KURSY, SZKOLENIA, WARSZTATY:
- Niedostosowanie społeczne i zagrożenie niedostosowaniem społecznym – definicje, objawy, narzędzia diagnostyczne, stadia rozwoju, przyczyny oraz sposoby postępowania
- Medyczne i psychologiczne aspekty moczenia nocnego dzieci
- Zaburzenia lękowe u dzieci jako podłoże trudności szkolnych
- Zaburzenia psychiczne wieku rozwojowego – deficyty funkcji poznawczych
- Więcej niż cud – Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w praktyce
- Profilaktyka przemocy i wykorzystywania dzieci – przygotowanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych dla dzieci w wieku przedszkolnym
- Krzywdzenie dziecka – rozpoznawanie i interwencja
- Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie
- Terapia neurobiologiczna
- Grafomotoryka
- Ocenianie kształtujące
- Odruchy dynamiczne i posturalne
- Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich.
- Diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat
- Konstrukcja Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego w oparciu o diagnozę profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat
- Przedszkola w świetle reformy
- Teoria L. Wygotskiego odpowiedzią na nową podstawę programową
- Praca z dziećmi 6 – letnimi przygotowująca ich do podjęcia nauki w szkole
- Stymulacja rozwoju dziecka według Metody Krakowskiej
- Metoda wczesnej nauki czytania dla dzieci zagrożonych dysleksją, z wadami wymowy
- Diagnoza i terapia dzieci zagrożonych dysleksją w wieku przedszkolnym
- Przyjaciele Zippiego (szkolenie i realizacja programu)
- Ochrona danych osobowych i bezpieczeństwo informacji w codziennej pracy
- Jak pomóc dzieciom oswoić się ze śmiercią i żałobą
- Jak rozmawiać z rodzicami uczniów stwarzających trudności wychowawcze, by osiągnąć sukces
- Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami dzieci w wieku przedszkolnym?
- ABC ADHD w PPP – diagnoza i psychoedukacja
- Terapia dziecka nadpobudliwego
- Dlaczego niektóre dzieci są odrzucane przez rówieśników?
- Jak pomóc dziecku z rodziny dysfunkcyjnej
- Jak postępować z dziećmi z zaburzeniami przywiązania w rodzinach adopcyjnych i zastępczych? (praca z dziećmi w oparciu o więź)
- Od wychowania do profilaktyki – wspieranie wszechstronnego rozwoju młodszego dziecka
- Bajkoterapia jako nowoczesna metoda pomocy dziecku w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym
- Nieśmiałość jak mgła nas spowiła, aby się kiedyś skończyła... – o przezwyciężaniu nieśmiałości u dzieci
- Trening Pewności Siebie
- Podstawy języka migowego
|