mgr Paulina Gałązka-Jędrych – neurologopeda, terapeuta karmienia
Ukończyła logopedię na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Z wykształcenia nuerologopeda, oligofrenologopeda, pedagog specjalny z zakresu wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka. Specjalista z zakresu terapii karmienia i terapii orofacjalnej.
Większość aktywności zawodowej poświęca na pracę z noworodkami, niemowlętami i małymi dziećmi. Trafiają do niej maluszki z zaburzonymi odruchowymi reakcjami oralnymi, z trudnościami w karmieniu, z nieprawidłowościami w pracy obszaru orofacjalnego. Przygotowuje do zabiegu korekty wędzidełek. Pomaga w rozszerzaniu diety, w przypadkach neofobii żywieniowej i wybiórczości pokarmowej.
Wykształcenie:
- Studia licencjackie - Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, kierunek pedagogika o specjalności logopedia,
- Studia magisterskie - Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, kierunek pedagogika o specjalności logopedia, ścieżka surdologopedia,
- Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, Studia podyplomowe interdyscyplinarne w zakresie wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz opieki nad małym dzieckiem, pedagog specjalny
- Uniwersytet Gdański, Podyplomowe Studia Oligofrenologopedyczne, oligofrenologopeda
- Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Podyplomowe Studia Neurologopedyczne, neurologopeda
Doświadczenie zawodowe:
- Od 2012 roku praca w prywatnym gabinet neurologopedycznym;
- Logopeda w Przedszkolu Niepublicznym Iguś w Bydgoszczy;
- Logopeda w Przedszkolu Niepublicznym Zameczek w Osielsku;
- Logopeda w Centrum Edukacji i Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych w Bydgoszczy
- Oligofrenologopeda w Centrum Rozwoju Dziecka Motylek w Bydgoszczy;
- Oligofrenologopeda w Akademii Rozwoju Motylek w Bydgoszczy.
- Prowadzenie grupowych zajęć logopedycznych w Dzień dobry w Bydgoszczy.
Kursy, szkolenia, warsztaty:
- „Wykorzystanie metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część I”
- „Wykorzystanie metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część II”
- „Istota i terapia jąkania”, Bydgoszcz
- „Ośrodkowe Zaburzenia Słuchu (C)APD – jedną z przyczyn trudności w uczeniu się”, Bydgoszcz
- „Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy - wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż”, Warszawa
- „Wykorzystanie metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część III”, Bydgoszcz
- „Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka strategie leczenia wg M. D. Klein i T. A. Delaney”, Bydgoszcz
- „Zespół Downa i rzadkie anomalie genetyczne”, Gdańsk
- kurs masażu Shantala, tytuł instruktora, Gdańsk
- „Redukcja zachowań trudnych u osób z zaburzeniami rozwoju poprzez rozwijanie komunikacji funkcjonalnej”, Poznań
- „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”, Bydgoszcz
- PECS poziom I, Bydgoszcz
- „Od jedzenia, połykania, oddychania do…mówienia. Wprowadzenia do funkcji prymarnych”
- AAC komunikacja wspomagająca i alternatywna – stopień I i II
- „Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym”
- „Seplenienie międzyzębowe - postępowanie logopedyczne”
- Szkolenie „Terapeuta orofacjalny z pasją”
- Szkolenie „Terapeuta karmienia z pasją”
- „Logorytmika w grupie żłobkowo-przedszkolnej”
- Planowanie interwencji terapeutycznej skierowanej do niemowlęcia i starszego dziecka ze skróconym wędzidełkiem wargi i/lub języka
- „Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii”
- „Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii zgodnie z podejściem Esther de Ru”
|