mgr Alicja Puciato - logopeda
Absolwentka Logopedii na Uniwersytecie Warszawskim oraz Neurologopedii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Nauczyciel dyplomowany, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie terapii logopedycznej i pedagogicznej dzieci słabo słyszących i niesłyszących, o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
W poradni zajmuje się diagnozą zaburzeń mowy oraz terapią logopedyczną dzieci od 2-3 roku życia – również w ramach wczesnego wspomagania rozwoju mowy. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Prowadzi terapię osób dorosłych z afazją.
Wykształcenie:
- studia magisterskie - Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, kierunek: Pedagogika
w zakresie Nauczania Początkowego
- studia podyplomowe - Uniwersytet Warszawski, Studia Podyplomowe w zakresie Logopedii
- studia podyplomowe - Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, kierunek: Neurologopedia
- Kurs Kwalifikacyjny z zakresu Surdopedagogiki
Doświadczenie zawodowe:
- Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 im. Gen. St. Maczka dla Dzieci i Młodzieży Słabosłyszącej i Niesłyszącej w Bydgoszczy; Nauczyciel Dyplomowany;
- Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Centrum Wspierania Rozwoju SENSO
w Osielsku
KURSY:
- „Rehabilitacja dziecka z wielokanałowym wszczepem ślimakowym”
- „Terapia logopedyczna dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi – Mózgowe Porażenie Dziecięce”
- „Terapii behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi”
SZKOLENIA:
- „Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka, strategie leczenia wg M.D.Klein i T.A.Delaney Oral-Motor Treatment Strategies in children”
- „Terapia sygmatyzmu międzyzębowego. Strategie wg Robyn Merkel Walsh oraz inne wybrane metody terapii”
- Diagnoza i terapia ślinienia
- „MFT 9-99 sTars – Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99” ze specjalną terapią artykulacji s/sz wg A. Kittel
WARSZTATY:
- Afazja. Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego.
- Warsztaty naukowo-szkoleniowe: „Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego, diagnoza i usprawnianie”
- Warsztaty neurologopedyczne: „Afazja. Postępowanie we wczesnym okresie udaru. Diagnoza i terapia”
- „Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensomotorycznym”.
- Warsztaty z zakresu metody werbo-tonalnej organizowane przez Polski Komitet Audiofonologii w Warszawie
- audiologiczne: „Implanty słuchowe i rehabilitacja dzieci z niedosłuchem”
- „Rewalidacja dziecka upośledzonego w stopniu lekkim”
- „Metody i techniki wspierające rozwój dziecka upośledzonego w stopniu lekkim”
- „Terapia logopedyczna dziecka z zespołem Downa”
- „Analiza zachowań komunikacyjnych dziecka z autyzmem”
- „Diagnoza różnicowa autyzmu i zespołu Aspergera”
- „Terapia komunikacji werbalnej dzieci z autyzmem”
- „Podstawy ortodoncji dla logopedów. Diagnozowanie i usprawnianie wymowy
osób z wadą zgryzu”
- „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
- „Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa”
|