mgr Dorota Kurkiewicz – oligofrenopedagog
Absolwentka Pedagogiki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, specjalizacja: Rewalidacja Osób Upośledzonych Umysłowo. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła podczas wieloletniej pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim. Oligofrenopedagog i terapeuta Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka.
W poradni specjalizuje się w diagnozie i terapii małych dzieci z dysfunkcjami. Prowadzi zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci.
Od lat jest nauczycielem dyplomowanym i prowadzi nauczanie indywidualne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 3 w Bydgoszczy. Od 2015 roku organizuje i prowadzi bydgoską grupę dzieci w wieku 2 -7 lat z niepełnosprawnością intelektualną w programie „Młodzi Sportowcy”, działającą w ramach Olimpiad Specjalnych przy klubie „Tacy Sami” Bydgoszcz.
Wykształcenie:
- studia magisterskie - Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Wydział Humanistyczny, kierunek Pedagogika, specjalizacja Rewalidacja Osób Upośledzonych Umysłowo (1996-2001);
- studia podyplomowe „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wczesna interwencja”Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy (2011-2012);
- studia podyplomowe – „Sztuka” Wyższa Szkoła Zarządzania i Finansów w Bydgoszczy (2004-2005);
Doświadczenie zawodowe:
- pedagog i terapeuta Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Senso” w Osielsku;
- nauczyciel wSpecjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym W Chełmnie – praca z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym;
- nauczyciel dyplomowany w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 3 w Bydgoszczy – praca z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, autyzmem oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi;
- terapeuta Snoezelen – w Sali Doświadczania Świata
- członek zarządu stowarzyszenia Ruch na Rzecz Godności Osób Niepełnosprawnych WYZWANIE;
- członek stowarzyszenia Olimpiady Specjalne Polska
- prowadzenie zajęć ze słuchaczami studiów podyplomowych i kursów kwalifikacyjnych w Bydgoskim Zakładzie Doskonalenia Zawodowego;
- organizator wolontariatu szkolnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
KURSY, SZKOLENIA, WARSZTATY:
- „Kurs wstępny z pedagogiki zabawy”, Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Toruniu; 2000
- „Zastosowanie muzykoterapii w pracy z dziećmi znajdującymi się na najniższym poziomie intelektualnym”, Stowarzyszenie Razem Dzielić Holandia, 2004
- „Dziecko z ADD i ADHD – objawy, problemy, wspomaganie”, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille’a w Bydgoszczy, 2007
- „Warsztat umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych”, Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli przy Stowarzyszeniu „Dorośli – Dzieciom”, 2007
- „Terapia behawioralna dzieci zautyzmem” Poziom I i Poziom II, Centrum Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych, 2011
- „Arteterapia – szczęśliwy świat tworzenia – konezjologia edukacyjna”, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Fama, Bydgoszcz, 2004
- „Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych” I stopień, Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Centrum Rozwoju Porozumiewania,Kwidzyn,2008
- „Rozwijanie potencjału twórczego dziecka – trening modelujący kompetencje w zakresie wykorzystywania aktywizujących metod pracy”, Wydawnictwo Juka, 2010
- „Szkolenie dla koordynatorów wolontariuszy”, Urząd Miasta Bydgoszczy wydział Zdrowia i Polityki Społecznej, 2009
- „Metoda Dobrego Startu” cześć I, II, III,Polskie Towarzystwo Dysleksji Towarzystwo PomocyDzieciom i Młodzieży ze Specjalnymi Trudnościami w Uczeniu się, Gdańsk, 2000
- „Kinezjologia Edukacyjna P. Dennisona I i II Stopień”, Educational Kinesiology Foundation, 2008
- „Bazowy kurs masażu wg metodyki Holenderskie Organizacji Shantali (VSD)”, Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa, Bydgoszcz, 2012
- „Diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0 do 12 lat”, Pomorskie Centrum Terapii Pedagogicznej w Koszalinie, 2005
- „Muzykoterapia i muzykoprofilaktyka”, Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, 2004
- „Terapia ręki”, Gabinet Terapeutyczny Integracja Sensoryczna, Ostróda, 2012
- „Terapia behawioralna w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi” Niepubliczne Studium Edukacji Nauczycieli, Bydgoszcz, 2013
- „Teatrzyki, piosenki i zabawy muzyczno-ruchowe na cztery pory roku”, Akademia Wychowania i Animacji „Świetlik” Bydgoszcz, 2009
- „Doświadczanie świata z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną. Metoda Snoezelen” Niepubliczne Centrum Kształcenia Ustawicznego przy Stowarzyszeniu Ludzie-Ludziom, Chełmno, 2016
- „Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich” Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku, 2013
- „Terapia ręki I i II stopnia” , SOYER Centrum Szkoleniowe Marki, 2015
- „Nasz podopieczny w Sali Doświadczania Świata – problemy i rozwiązania”, Fundacja Rosa, Wrocław, 2014
- „Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój”, Studium Doskonalenia Kompetencji Nauczycielskich MARKUS, Poznań, 2015
- „Młodzi Sportowcy i Program Rodzinny Olimpiad Specjalnych”, Olimpiad Specjalne, Chełmno, 2014
- „Terapeutyczny masaż – Delikatny dotyk Motyla”, Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy i Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 3 w Bydgoszczy, 2015
- „W taką podróż chcę wyruszyć… Działania z chustą animacyjną i inne metody aktywizujące w pracy z grupa osób z niepełnosprawnością intelektualną.”, Centrum Szkoleniowe Klanza, 2017
- "Makaton - szkolenie podstawowe", 2017
- „Makaton – szkolenie zaawansowane” Program Rozwoju Komunikacji PRKM, 2017
|